ZOEKEN

Trefwoorden

 
antilliaans migratie etniciteit criminaliteit maatschappij onderwijs brede school mobiliteit mbo vmbo jeugd opleiding gezin moe wonen huisvesting ict overheid leefbaarheid participatie samenleving politie wijkveiligheid innovatie netwerken gemeente duurzaam a15 evaluatie educatie rotterdam rci klimaat transitiemanagement transitie zuidvleugel achterstandswijken zorg mondialisering internationaal transnationalisme burgerschap allochtonen middenklasse sociale cohesie vrouwen werkloosheid buurten steden integratie desidentificatie beleid bestuur islam identiteit arbeidsmarkt media armoede religie identificatie burgerparticipatie arbeidsmigratie wijk ontwikkeling leren expats onderzoek kind autochtonen sociaal governance social media integratiebeleid stad rotterdam zuid besluitvorming publieke ruimte complexiteit geschiedenis duurzaamheid leefbare wijken wijkgericht zelfredzaamheid diversiteit gentrificatie cohesie gezondheid kenniswerkplaats geluk preventie decentralisatie transformatie participatie sociale wijkveiligheid, contact, jeugdzorg transitie, talentontwikkeling, sociaal emotioneel, onderwijsbeleid, werkloosheid, arbeid, veiligheid, arbeidsmarkt, slachtofferschap, resilience veerkracht stedelijke autisme, autismespectrumproblemen, basisschool,

Burgers, prof.dr. J.P.L. Waal, Dr. J. van der (Jeroen) Steenbergen, MSc. F.S. van (Frank) San, Dr. M.R.P.J.R.S. van (Marion) Weltevrede, Drs. A.M. (Afke) Dekker, Dr. R. (Rianne) Rezai, Drs. S. (Sara) Wittmayer, Dr. J. (Julia) Leerkes, Dr. A.S. (Arjen) Sluis, Dr. A. van (Arie) Marks, Dr. P.K. (Peter) Entzinger, prof.dr. H.B. (Han) Buuren, Dr. M.W. (Arwin) van Loorbach, prof.dr. D.A. (Derk) Bochove, Dr. M.E. van (Marianne) Meeuwissen, Dr. M. (Marieke) Severiens, prof.dr. S.E. (Sabine) Engbersen, prof.dr. G.B.M. (Godfried) Schinkel, prof.dr. W. (Willem) Douwes, prof.dr. D. (Dick) Houdt, Dr. F. van (Friso) Snel, prof.dr. F.G. (Erik) Henrichs, Dr. J. (Jens) Boom, Drs. J. de (Jan) Hermus, Ing. P.W. (Peter) Tudjman, Drs. T. (Tom) Geerlings, prof.dr. H. (Harry) Brugge, Drs. R. van der (Rutger) Rotmans, prof.dr.Ir. J. (Jan) Scholten, Dr. P.W.A. (Peter) Avelino, Drs. F.R. (Flor) Sluis, Drs. M. van der (Mariska) Ouweneel, Drs. P. (Piet) Bekkers, prof.dr. V.J.J.M. (Victor) Roorda, C.S. MSc. (Chris) Uitermark, Dr. J.L. (Justus) Braster, Dr. J.F.A. (Sjaak) Veenhoven, prof.dr. R. (Ruut) Lub, Dr. V. (Vasco) Seidler, MA. Y. (Youri) Prinzie, prof.dr. P. (Peter) Vuijk, Dr. P. (Patricia) Schenk, Dr. J.J.A.M. (Jacqueline) Fenger, prof.dr. H.J.M. (Menno) Eijndhoven, prof.dr. J.C.M. van (Josée)

Zoeken

Resultaten

Gezinsbegeleiding achter de voordeur

Welke methoden zijn er in de sociale sector en hoe effectief zijn ze? Deze vraag beantwoordt MOVISIE in het vijfjarige project Effectieve interventies. Dit gebeurt in samenwerking met gerenommeerde wetenschappers en deskundigen uit de praktijk.
(Januari 2008 - December 2013)

Kwaliteit en effect van vier Rotterdamse vakantiescholen

Dit project ging over de kwaliteit en effecten van vier Rotterdamse vakantiescholen in het primaire onderwijs. Om meer inzicht te krijgen in de contextfactoren (breedte) die een rol spelen en wat de werkzame bestanddelen (diepte) op vakantiescholen zijn, is de KWP dit jaar veel preciezer gaan kijken naar wat er gedaan wordt en wat het effect daarvan is.
(Juni 2014 - November 2014)

Meer Leertijd op Rotterdamse scholen

Veel Rotterdamse scholen bieden leertijduitbreiding aan in het kader van het Rotterdams Onderwijsbeleid ‘Beter Presteren’. Deze scholen dienen ieder schooljaar plannen in waarin zij duidelijk maken hoe zij de leertijduitbreiding in zullen zetten om de onderwijsresultaten van de school te verhogen.
(2012)

Evaluatie Rotterdamse Vakantiescholen

De Kenniswerkplaats Rotterdams Talent (KWP) waar Risbo onderdeel van uitmaakt heeft een effectmeting uitgevoerd onder zeven Rotterdamse basisscholen en twee VO-scholen. Het gaat om het inzichtelijk maken van het rendement van de vakantieschool op de korte termijn, direct na afloop van het vakantieschoolprogramma, en op de langere termijn na ongeveer een half jaar.
(Juli 2012 - November 2012)

Casestudies Beter Presteren

In zestien casestudies op Rotterdamse PO en VO scholen is inzicht verkregen in de werking van (succesvolle) interventies en ontwikkelingen die een positief effect hadden op de onderwijsresultaten.
(Januari 2014 - December 2014)

Literatuurstudies Risicojongeren Onderwijs, Arbeid, Zorg en Veiligheid

De Directie Jeugd & Onderwijs Rotterdam wilde graag meer inzicht krijgen in de definitie van de groep risicojongeren, de precieze omvang van deze groep, de aard van de problematiek en de mogelijke oplossingen.
(2015)

Learning Lab Rotterdam PO

Stichting de Verre Bergen (SDVB) wil een bijdrage leveren aan de stad Rotterdam. Om een positieve impact te maken op de stad is het belangrijk het potentieel van kinderen in iedere Rotterdamse wijk aan te spreken en te ontwikkelen.
(november 2015)

De sociale aard van de Beverwaard. Een onderzoek naar de oorzaken van en oplossingsrichtingen voor de huidige problemen van de Beverwaard

De deelgemeente IJsselmonde wilde de negatieve spiraal in Beverwaard zo snel mogelijk keren. Daarvoor voerde Risbo een kwantitatief en kwalitatief onderzoek uit om te achterhalen welke oorzaken ten grondslag liggen aan de daling van met name de subthema's gezondheid, sociale contacten en ervaren binding.
(December 2011 - Mei 2012)

Rotterdams Lerarenprofiel Voortgezet Onderwijs

Is de inhoud van het lerarenprofiel van 2008 nog passend voor de Rotterdamse VO-leraar in de komende jaren?   Rotterdam investeert veel in haar onderwijsbeleid, er is een jarenlange traditie in programma's en initiatieven om het onderwijs op een zo hoog mogelijk peil te krijgen, vaak met behulp van gemeentelijke investeringen.
(Augustus 2015)