ZOEKEN

Trefwoorden

 
antilliaans migratie etniciteit criminaliteit maatschappij onderwijs brede school mobiliteit mbo vmbo jeugd opleiding gezin moe wonen huisvesting ict overheid leefbaarheid participatie samenleving politie wijkveiligheid innovatie netwerken gemeente duurzaam a15 evaluatie educatie rotterdam rci klimaat transitiemanagement transitie zuidvleugel achterstandswijken zorg mondialisering internationaal transnationalisme burgerschap allochtonen middenklasse sociale cohesie vrouwen werkloosheid buurten steden integratie desidentificatie beleid bestuur islam identiteit arbeidsmarkt media armoede religie identificatie burgerparticipatie arbeidsmigratie wijk ontwikkeling leren expats onderzoek kind autochtonen sociaal governance social media integratiebeleid stad rotterdam zuid besluitvorming publieke ruimte complexiteit geschiedenis duurzaamheid leefbare wijken wijkgericht zelfredzaamheid diversiteit gentrificatie cohesie gezondheid kenniswerkplaats geluk preventie decentralisatie transformatie participatie sociale wijkveiligheid, contact, jeugdzorg transitie, talentontwikkeling, sociaal emotioneel, onderwijsbeleid, werkloosheid, arbeid, veiligheid, arbeidsmarkt, slachtofferschap, resilience veerkracht stedelijke autisme, autismespectrumproblemen, basisschool,

Burgers, prof.dr. J.P.L. Waal, Dr. J. van der (Jeroen) Steenbergen, MSc. F.S. van (Frank) San, Dr. M.R.P.J.R.S. van (Marion) Weltevrede, Drs. A.M. (Afke) Dekker, Dr. R. (Rianne) Rezai, Drs. S. (Sara) Wittmayer, Dr. J. (Julia) Leerkes, Dr. A.S. (Arjen) Sluis, Dr. A. van (Arie) Marks, Dr. P.K. (Peter) Entzinger, prof.dr. H.B. (Han) Buuren, Dr. M.W. (Arwin) van Loorbach, prof.dr. D.A. (Derk) Bochove, Dr. M.E. van (Marianne) Meeuwissen, Dr. M. (Marieke) Severiens, prof.dr. S.E. (Sabine) Engbersen, prof.dr. G.B.M. (Godfried) Schinkel, prof.dr. W. (Willem) Douwes, prof.dr. D. (Dick) Houdt, Dr. F. van (Friso) Snel, prof.dr. F.G. (Erik) Henrichs, Dr. J. (Jens) Boom, Drs. J. de (Jan) Hermus, Ing. P.W. (Peter) Tudjman, Drs. T. (Tom) Geerlings, prof.dr. H. (Harry) Brugge, Drs. R. van der (Rutger) Rotmans, prof.dr.Ir. J. (Jan) Scholten, Dr. P.W.A. (Peter) Avelino, Drs. F.R. (Flor) Sluis, Drs. M. van der (Mariska) Ouweneel, Drs. P. (Piet) Bekkers, prof.dr. V.J.J.M. (Victor) Roorda, C.S. MSc. (Chris) Uitermark, Dr. J.L. (Justus) Braster, Dr. J.F.A. (Sjaak) Veenhoven, prof.dr. R. (Ruut) Lub, Dr. V. (Vasco) Seidler, MA. Y. (Youri) Prinzie, prof.dr. P. (Peter) Vuijk, Dr. P. (Patricia) Schenk, Dr. J.J.A.M. (Jacqueline) Fenger, prof.dr. H.J.M. (Menno) Eijndhoven, prof.dr. J.C.M. van (Josée)

Zoeken

Resultaten

Monitor maatschappelijke positie Antillianen in Rotterdam

De gemeente Rotterdam zet fors in om de veelzijdigheid aan problemen waar Antillianen mee te maken krijgen aan te pakken. Voor het succes van de aanpak is betrouwbare en up-to-date informatie over de ‘maatschappelijke positie’ van de doelgroep cruciaal zodat beleidsmakers inzicht krijgen in de kansen en risico’s die zich bij de groep voordoen.
(2007 - 2009)

Transnationalisme en stedelijk burgerschap

De groei van de allochtone middenklasse is op verschillende terreinen zichtbaar. Zo is het opleidingsniveau onder migranten gestaag toegenomen, het aandeel drop-outs uit het voortgezet onderwijs gedaald en neemt de doorstroom van minderheden naar de hbo’s en universiteiten eveneens toe.
(Januari 2006 - Januari 2009)

Sociale herovering in Amsterdam en Rotterdam

Dit onderzoek gaat over de grenzen en mogelijkheden van grootstedelijke gebieden om zichzelf te vernieuwen en te verbeteren. Het is gebaseerd op een vergelijking van stedelijke aanpakken zoals die momenteel plaatsvinden in Amsterdam en Rotterdam.
(2005)

Verkenning maatschappelijke positie Oost-Europeanen in Rotterdam 2008

Rotterdam is een van de gemeenten waar in korte tijd veel Oost-Europeanen naartoe zijn gekomen. Deze migratiestroom heeft zowel positieve als negatieve gevolgen voor de stad. In dit verkennende onderzoek wordt de (maatschappelijke) positie van Oost-Europeanen in Rotterdam in kaart gebracht.
(2008)

Casestudies Beter Presteren

In zestien casestudies op Rotterdamse PO en VO scholen is inzicht verkregen in de werking van (succesvolle) interventies en ontwikkelingen die een positief effect hadden op de onderwijsresultaten.
(Januari 2014 - December 2014)

Learning Lab Rotterdam PO

Stichting de Verre Bergen (SDVB) wil een bijdrage leveren aan de stad Rotterdam. Om een positieve impact te maken op de stad is het belangrijk het potentieel van kinderen in iedere Rotterdamse wijk aan te spreken en te ontwikkelen.
(november 2015)

De sociale aard van de Beverwaard. Een onderzoek naar de oorzaken van en oplossingsrichtingen voor de huidige problemen van de Beverwaard

De deelgemeente IJsselmonde wilde de negatieve spiraal in Beverwaard zo snel mogelijk keren. Daarvoor voerde Risbo een kwantitatief en kwalitatief onderzoek uit om te achterhalen welke oorzaken ten grondslag liggen aan de daling van met name de subthema's gezondheid, sociale contacten en ervaren binding.
(December 2011 - Mei 2012)