ZOEKEN

Trefwoorden

 
antilliaans migratie etniciteit criminaliteit maatschappij onderwijs brede school mobiliteit mbo vmbo jeugd opleiding gezin moe wonen huisvesting ict overheid leefbaarheid participatie samenleving politie wijkveiligheid innovatie netwerken gemeente duurzaam a15 evaluatie educatie rotterdam rci klimaat transitiemanagement transitie zuidvleugel achterstandswijken zorg mondialisering internationaal transnationalisme burgerschap allochtonen middenklasse sociale cohesie vrouwen werkloosheid buurten steden integratie desidentificatie beleid bestuur islam identiteit arbeidsmarkt media armoede religie identificatie burgerparticipatie arbeidsmigratie wijk ontwikkeling leren expats onderzoek kind autochtonen sociaal governance social media integratiebeleid stad rotterdam zuid besluitvorming publieke ruimte complexiteit geschiedenis duurzaamheid leefbare wijken wijkgericht zelfredzaamheid diversiteit gentrificatie cohesie gezondheid kenniswerkplaats geluk preventie decentralisatie transformatie participatie sociale wijkveiligheid, contact, jeugdzorg transitie, talentontwikkeling, sociaal emotioneel, onderwijsbeleid, werkloosheid, arbeid, veiligheid, arbeidsmarkt, slachtofferschap, resilience veerkracht stedelijke autisme, autismespectrumproblemen, basisschool,

Burgers, prof.dr. J.P.L. Waal, Dr. J. van der (Jeroen) Steenbergen, MSc. F.S. van (Frank) San, Dr. M.R.P.J.R.S. van (Marion) Weltevrede, Drs. A.M. (Afke) Dekker, Dr. R. (Rianne) Rezai, Drs. S. (Sara) Wittmayer, Dr. J. (Julia) Leerkes, Dr. A.S. (Arjen) Sluis, Dr. A. van (Arie) Marks, Dr. P.K. (Peter) Entzinger, prof.dr. H.B. (Han) Buuren, Dr. M.W. (Arwin) van Loorbach, prof.dr. D.A. (Derk) Bochove, Dr. M.E. van (Marianne) Meeuwissen, Dr. M. (Marieke) Severiens, prof.dr. S.E. (Sabine) Engbersen, prof.dr. G.B.M. (Godfried) Schinkel, prof.dr. W. (Willem) Douwes, prof.dr. D. (Dick) Houdt, Dr. F. van (Friso) Snel, prof.dr. F.G. (Erik) Henrichs, Dr. J. (Jens) Boom, Drs. J. de (Jan) Hermus, Ing. P.W. (Peter) Tudjman, Drs. T. (Tom) Geerlings, prof.dr. H. (Harry) Brugge, Drs. R. van der (Rutger) Rotmans, prof.dr.Ir. J. (Jan) Scholten, Dr. P.W.A. (Peter) Avelino, Drs. F.R. (Flor) Sluis, Drs. M. van der (Mariska) Ouweneel, Drs. P. (Piet) Bekkers, prof.dr. V.J.J.M. (Victor) Roorda, C.S. MSc. (Chris) Uitermark, Dr. J.L. (Justus) Braster, Dr. J.F.A. (Sjaak) Veenhoven, prof.dr. R. (Ruut) Lub, Dr. V. (Vasco) Seidler, MA. Y. (Youri) Prinzie, prof.dr. P. (Peter) Vuijk, Dr. P. (Patricia) Schenk, Dr. J.J.A.M. (Jacqueline) Fenger, prof.dr. H.J.M. (Menno) Eijndhoven, prof.dr. J.C.M. van (Josťe)

Zoeken

Resultaten

Kwaliteit en resultaatonderzoek VVE Rotterdam

De dienst Jeugd en Onderwijs van de gemeente Rotterdam heeft behoefte aan een kwaliteitsonderzoek, waarin gekeken wordt naar beleid, uitvoering en voorwaarden voor effectiviteit en een resultaatonderzoek met inzichten in opbrengsten en resultaten van de voorschool met onderstaande afbakening De Kenniswerkplaats Rotterdams Talent (KWP) ondersteunt Rotterdamse onderwijsprogramma’s in het verzamelen en verspreiden van kennis over educatie.
(September 2015 - Juni 2016)

Brug van vertrouwen, onderwijs

In het project Burgerschap, identiteit en je thuis voelen staan drie hoofdpunten centraal, dit zijn:- Educatie- Werkgelegenheid en de arbeidsmarkt- MediaHet is belangrijk te inventariseren wat er zich afspeelt op het niveau van de diverse wijken in Rotterdam.
(Mei 2007 - Februari 2009)

Burgerschap, identiteit en je thuisvoelen

In het project Burgerschap, identiteit en je thuis voelen staan drie hoofdpunten centraal, dit zijn: - Educatie- Werkgelegenheid en de arbeidsmarkt- MediaHet is belangrijk te inventariseren wat er zich afspeelt op het niveau van de diverse wijken in Rotterdam.
(Mei 2007 - Februari 2009)

Het bevorderen van zelfevaluatie en zelfregulatie in het primaire en voortgezet onderwijs

Een belangrijke kwestie in onderwijs is het verbeteren van zelfevaluatie- en zelfregulatievaardigheden. Wanneer een student zich ervan bewust is dat hij iets niet begrepen heeft, kan hij namelijk besluiten de stof nogmaals te bestuderen. Traditioneel wordt gedacht dat deze metacognitieve vaardigheden bewuste reflectie vereisen.
(November 2009 - Juni 2014)