ZOEKEN

Trefwoorden

 
antilliaans migratie etniciteit criminaliteit maatschappij onderwijs brede school mobiliteit mbo vmbo jeugd opleiding gezin moe wonen huisvesting ict overheid leefbaarheid participatie samenleving politie wijkveiligheid innovatie netwerken gemeente duurzaam a15 evaluatie educatie rotterdam rci klimaat transitiemanagement transitie zuidvleugel achterstandswijken zorg mondialisering internationaal transnationalisme burgerschap allochtonen middenklasse sociale cohesie vrouwen werkloosheid buurten steden integratie desidentificatie beleid bestuur islam identiteit arbeidsmarkt media armoede religie identificatie burgerparticipatie arbeidsmigratie wijk ontwikkeling leren expats onderzoek kind autochtonen sociaal governance social media integratiebeleid stad rotterdam zuid besluitvorming publieke ruimte complexiteit geschiedenis duurzaamheid leefbare wijken wijkgericht zelfredzaamheid diversiteit gentrificatie cohesie gezondheid kenniswerkplaats geluk preventie decentralisatie transformatie participatie sociale wijkveiligheid, contact, jeugdzorg transitie, talentontwikkeling, sociaal emotioneel, onderwijsbeleid, werkloosheid, arbeid, veiligheid, arbeidsmarkt, slachtofferschap, resilience veerkracht stedelijke autisme, autismespectrumproblemen, basisschool,

Burgers, prof.dr. J.P.L. Waal, Dr. J. van der (Jeroen) Steenbergen, MSc. F.S. van (Frank) San, Dr. M.R.P.J.R.S. van (Marion) Weltevrede, Drs. A.M. (Afke) Dekker, Dr. R. (Rianne) Rezai, Drs. S. (Sara) Wittmayer, Dr. J. (Julia) Leerkes, Dr. A.S. (Arjen) Sluis, Dr. A. van (Arie) Marks, Dr. P.K. (Peter) Entzinger, prof.dr. H.B. (Han) Buuren, Dr. M.W. (Arwin) van Loorbach, prof.dr. D.A. (Derk) Bochove, Dr. M.E. van (Marianne) Meeuwissen, Dr. M. (Marieke) Severiens, prof.dr. S.E. (Sabine) Engbersen, prof.dr. G.B.M. (Godfried) Schinkel, prof.dr. W. (Willem) Douwes, prof.dr. D. (Dick) Houdt, Dr. F. van (Friso) Snel, prof.dr. F.G. (Erik) Henrichs, Dr. J. (Jens) Boom, Drs. J. de (Jan) Hermus, Ing. P.W. (Peter) Tudjman, Drs. T. (Tom) Geerlings, prof.dr. H. (Harry) Brugge, Drs. R. van der (Rutger) Rotmans, prof.dr.Ir. J. (Jan) Scholten, Dr. P.W.A. (Peter) Avelino, Drs. F.R. (Flor) Sluis, Drs. M. van der (Mariska) Ouweneel, Drs. P. (Piet) Bekkers, prof.dr. V.J.J.M. (Victor) Roorda, C.S. MSc. (Chris) Uitermark, Dr. J.L. (Justus) Braster, Dr. J.F.A. (Sjaak) Veenhoven, prof.dr. R. (Ruut) Lub, Dr. V. (Vasco) Seidler, MA. Y. (Youri) Prinzie, prof.dr. P. (Peter) Vuijk, Dr. P. (Patricia) Schenk, Dr. J.J.A.M. (Jacqueline) Fenger, prof.dr. H.J.M. (Menno) Eijndhoven, prof.dr. J.C.M. van (Josée)

Zoeken

Resultaten

Slimme en Gezonde Stad (besluitvorming)

Steeds meer mensen wonen in de stad. Dat betekent een toename van de vraag naar (leef)ruimte en mobiliteit in en om de stad. De uitdaging is om deze stedelijke groei op een slimme en gezonde manier vorm te geven. De Rijksoverheid vindt het belangrijk dat inwoners van steden gezond kunnen wonen, werken en ontspannen.
(September 2016 - Maart 2017)

Literatuurstudies Risicojongeren Onderwijs, Arbeid, Zorg en Veiligheid

De Directie Jeugd & Onderwijs Rotterdam wilde graag meer inzicht krijgen in de definitie van de groep risicojongeren, de precieze omvang van deze groep, de aard van de problematiek en de mogelijke oplossingen.
(2015)

Evaluatie Rotterdamse Vakantiescholen

De Kenniswerkplaats Rotterdams Talent (KWP) waar Risbo onderdeel van uitmaakt heeft een effectmeting uitgevoerd onder zeven Rotterdamse basisscholen en twee VO-scholen. Het gaat om het inzichtelijk maken van het rendement van de vakantieschool op de korte termijn, direct na afloop van het vakantieschoolprogramma, en op de langere termijn na ongeveer een half jaar.
(Juli 2012 - November 2012)

Meer Leertijd op Rotterdamse scholen

Veel Rotterdamse scholen bieden leertijduitbreiding aan in het kader van het Rotterdams Onderwijsbeleid ‘Beter Presteren’. Deze scholen dienen ieder schooljaar plannen in waarin zij duidelijk maken hoe zij de leertijduitbreiding in zullen zetten om de onderwijsresultaten van de school te verhogen.
(2012)

Drijvende wijk

Drijvend bouwen is bepaald nog geen usance, laat staan duurzaam drijvend bouwen. Bij veel mensen staat bouwen op water nog niet op de radar, het is simpelweg nog geen onderdeel van hun dagelijks denken en doen.
(2011)

Merwe-Vierhavens: van woestijn naar goudmijn

Stadshavens Rotterdam heeft DRIFT gevraagd een onweerstaanbare, woeste en sprankelende visie voor het gebied Merwe-Vierhavens te ontwikkelen. De toekomstbeelden moeten op inspirerende wijze een innovatieve toekomst voor de Merwe-Vierhavens laten zien.
(Oktober 2010 - Juni 2011)

Anatomie van Rotterdam: Hart van Zuid

Hart van Zuid is een integrale gebiedsontwikkeling op Zuid rond Zuidplein, Zuiderparken Motorstraatgebied. De ambitie is eigenlijk eigenlijk het centrum op Zuid (opnieuw) temaken. Het is een relatief jong gebied qua populatie en de populatie zelf is niet groot.
(Mei 2010)

Opbouwproject RCI

Een van de doelen van het RCI programma is het versterken van de band tussen de Rotterdamse kennisinstellingen en het Rotterdamse duurzaamheidprogramma zoals vormgegeven in het RCI. Met de Hogeschool Rotterdam is daartoe een overeenkomst afgesloten en met de TUDelft een convenant.

Masteronderzoek Generation R

Generation R is het onderzoek naar 10.000 kinderen in Rotterdam die vanaf de jonge zwangerschap tot jonge volwassenheid worden gevolgd. Hierbij wordt gekeken naar de groei, ontwikkeling en gezondheid om de centrale vraag te beantwoorden waarom het ene kind zich optimaal kan ontwikkelen en het andere kind niet.

Gezinsbegeleiding achter de voordeur

Welke methoden zijn er in de sociale sector en hoe effectief zijn ze? Deze vraag beantwoordt MOVISIE in het vijfjarige project Effectieve interventies. Dit gebeurt in samenwerking met gerenommeerde wetenschappers en deskundigen uit de praktijk.
(Januari 2008 - December 2013)

Zuidvleugel Arena

Het rapport ‘Verbonden mensen en verstrengelde activiteiten’ kiest het perspectief van een ruimtelijke inrichting die mensen en activiteiten optimaal met elkaar in verbinding brengt en waarin hun verschillende activiteiten zo goed mogelijk gekoppeld worden.
(2007 - 2009)

Brede school

De gemeente Rotterdam laat een studie uitvoeren die effecten van Brede scholen onderzoekt, in relatie tot de oorspronkelijke doelstellingen. Deze doelen betreffen het stimuleren van brede talentontwikkeling, en het bevorderen van maatschappelijke participatie.
(2009)