ZOEKEN

Trefwoorden

 
antilliaans migratie etniciteit criminaliteit maatschappij onderwijs brede school mobiliteit mbo vmbo jeugd opleiding gezin moe wonen huisvesting ict overheid leefbaarheid participatie samenleving politie wijkveiligheid innovatie netwerken gemeente duurzaam a15 evaluatie educatie rotterdam rci klimaat transitiemanagement transitie zuidvleugel achterstandswijken zorg mondialisering internationaal transnationalisme burgerschap allochtonen middenklasse sociale cohesie vrouwen werkloosheid buurten steden integratie desidentificatie beleid bestuur islam identiteit arbeidsmarkt media armoede religie identificatie burgerparticipatie arbeidsmigratie wijk ontwikkeling leren expats onderzoek kind autochtonen sociaal governance social media integratiebeleid stad rotterdam zuid besluitvorming publieke ruimte complexiteit geschiedenis duurzaamheid leefbare wijken wijkgericht zelfredzaamheid diversiteit gentrificatie cohesie gezondheid kenniswerkplaats geluk preventie decentralisatie transformatie participatie sociale wijkveiligheid, contact, jeugdzorg transitie, talentontwikkeling, sociaal emotioneel, onderwijsbeleid, werkloosheid, arbeid, veiligheid, arbeidsmarkt, slachtofferschap, resilience veerkracht stedelijke autisme, autismespectrumproblemen, basisschool,

Burgers, prof.dr. J.P.L. Waal, Dr. J. van der (Jeroen) Steenbergen, MSc. F.S. van (Frank) San, Dr. M.R.P.J.R.S. van (Marion) Weltevrede, Drs. A.M. (Afke) Dekker, Dr. R. (Rianne) Rezai, Drs. S. (Sara) Wittmayer, Dr. J. (Julia) Leerkes, Dr. A.S. (Arjen) Sluis, Dr. A. van (Arie) Marks, Dr. P.K. (Peter) Entzinger, prof.dr. H.B. (Han) Buuren, Dr. M.W. (Arwin) van Loorbach, prof.dr. D.A. (Derk) Bochove, Dr. M.E. van (Marianne) Meeuwissen, Dr. M. (Marieke) Severiens, prof.dr. S.E. (Sabine) Engbersen, prof.dr. G.B.M. (Godfried) Schinkel, prof.dr. W. (Willem) Douwes, prof.dr. D. (Dick) Houdt, Dr. F. van (Friso) Snel, prof.dr. F.G. (Erik) Henrichs, Dr. J. (Jens) Boom, Drs. J. de (Jan) Hermus, Ing. P.W. (Peter) Tudjman, Drs. T. (Tom) Geerlings, prof.dr. H. (Harry) Brugge, Drs. R. van der (Rutger) Rotmans, prof.dr.Ir. J. (Jan) Scholten, Dr. P.W.A. (Peter) Avelino, Drs. F.R. (Flor) Sluis, Drs. M. van der (Mariska) Ouweneel, Drs. P. (Piet) Bekkers, prof.dr. V.J.J.M. (Victor) Roorda, C.S. MSc. (Chris) Uitermark, Dr. J.L. (Justus) Braster, Dr. J.F.A. (Sjaak) Veenhoven, prof.dr. R. (Ruut) Lub, Dr. V. (Vasco) Seidler, MA. Y. (Youri) Prinzie, prof.dr. P. (Peter) Vuijk, Dr. P. (Patricia) Schenk, Dr. J.J.A.M. (Jacqueline) Fenger, prof.dr. H.J.M. (Menno) Eijndhoven, prof.dr. J.C.M. van (Josée)

Zoeken

Resultaten

Kwaliteit en effect van vier Rotterdamse vakantiescholen

Dit project ging over de kwaliteit en effecten van vier Rotterdamse vakantiescholen in het primaire onderwijs. Om meer inzicht te krijgen in de contextfactoren (breedte) die een rol spelen en wat de werkzame bestanddelen (diepte) op vakantiescholen zijn, is de KWP dit jaar veel preciezer gaan kijken naar wat er gedaan wordt en wat het effect daarvan is.
(Juni 2014 - November 2014)

Evaluatie Rotterdamse Vakantiescholen

De Kenniswerkplaats Rotterdams Talent (KWP) waar Risbo onderdeel van uitmaakt heeft een effectmeting uitgevoerd onder zeven Rotterdamse basisscholen en twee VO-scholen. Het gaat om het inzichtelijk maken van het rendement van de vakantieschool op de korte termijn, direct na afloop van het vakantieschoolprogramma, en op de langere termijn na ongeveer een half jaar.
(Juli 2012 - November 2012)

Contact met etnische minderheden Online: Contextualiseren van de gevolgen van sociale media gebruik door tweede generatie migrantenjongeren

(September 2015)

Happiness in Rotterdam: Analysis of 7 city surveys in Rotterdam from 1997 to 2009

Hoe gelukkig zijn de Rotterdammers? Rotterdam is een grote stad in Nederland, gekenmerkt door een economische focus op de haven en industrie, en door een groot aantal migranten en werknemers.
(Februari 2016)

Effecten van Rotterdamse brede scholen voor primair onderwijs

De gemeente Rotterdam wil een studie laten uitvoeren die effecten van brede scholen onderzoekt, in relatie tot de oorspronkelijke doelstellingen. Deze doelen betreffen het stimuleren van vijf type activiteiten, namelijk taalontwikkeling, sociale competentie, lichaamsbeweging en zelfontplooiing van leerlingen en ouderparticipatie.
(Februari 2010 - Januari 2011)

Masteronderzoek Generation R

Generation R is het onderzoek naar 10.000 kinderen in Rotterdam die vanaf de jonge zwangerschap tot jonge volwassenheid worden gevolgd. Hierbij wordt gekeken naar de groei, ontwikkeling en gezondheid om de centrale vraag te beantwoorden waarom het ene kind zich optimaal kan ontwikkelen en het andere kind niet.

Black Flight: The Suburbanization and Suburbanization Potential of the Emerging Migrant Middle Class in Big Cities

De aanleiding voor het onderzoek is de suburbanisatie van allochtonen met een hogere sociaal economische status, de zogenoemde ‘black flight’. Over de motieven van de allochtone middenklasse om de stad te verlaten is nog weinig bekend, maar er is nog minder bekend over de motieven om juist in de stad te blijven.
(Aug 2005 - Juli 2009)

Gender, sociaal kapitaal en sociale vooruitgang van Marokkaanse vrouwen

De stad is bij uitstek een plaats voor mensen om hogerop te komen. Grote steden bieden veel mogelijkheden voor opleiding en werk, en mede daardoor, voor sociale mobiliteit. Of mensen het emancipatoire karakter of de ‘sociale liftfunctie’ van de stad benutten óf kunnen benutten is van verschillende factoren afhankelijk.
(Februari 2005 - Augustus 2006)